top of page

Brána (61) do vnitřní krajiny a světa záhad


Ve světě Human designu a Genových klíčů stejně jako v celé řadě jiných filozofických nebo náboženských modelů jsou klíčovým prvkem ARCHETYPY. Praobrazy a pravzory naší psyché, našeho podvědomí, které sahají až za jeho hranice do neprobádaných a mnohdy i neprobádatelných krajin nevědomí. Je to bezlimitní svět světů utkaný z nekonečného množství příběhů, které se vzájemně proplétají, ovlivňují a pravidelně opakují jako vzory pavučiny. Právě tyto opakující se příběhy nazýváme archetypy. Jsou prastaré a doprovázejí lidstvo od nepaměti a je prakticky nemožné dohledat jejich počátek, také proto jsou tak mocné.



Nezáleží na kultuře, zemi nebo čase. Archetypy jsou nadkulturní a nadčasoprostorové pravzorce, z kterých čerpáme ať vědomě či nevědomě doteď.


Všichni známe základní archetypy jako Král, Královna, Otec, Matka, Bojovník, Amazonka, Kouzelník, Médium (Čarodějka), Milovník, Milenka nebo Hétera apod. (Pokud ne, doporučuji dvě skvělé knihy na toto téma: Král, Bojovník, Milovník a Kouzelník; a Matka, Hétera, Amazonka a Médium).



Human design a Genové klíče vznikly díky i-ťingu, který spatřil světlo světa před několka tisíci lety za vlády čínského císaře Fu Si. Váže se k němu legenda, že kdysi dávno, možná už v předchozím eonu, seděl jeden mladý muž v hlubokém zamyšlení u řeky v zemi, kterou dnes známe jenom z mýtů. Ačkoliv ona řeka již neexistuje, legenda říká, že se možná jednalo o předchůdkyni dnešní velké řeky Jang-ć, protékající dnešní Čínou. Tento muž upíral zrak na vzouvající se mělké vlnky, které omývaly břeh u jeho nohou, když se najednou z hlubiny vynořila malá želva, hrdě vylezla z vody a posadila se vedle něj, aby s nim sdílela jeho tiché rozjímaní. Dlouhou dobu ani jeden z nich nepromluvil, když konečně mladý muž zřejmě na prahu nějakého velkého kosmického vhledu pronesl k želvě s dlouhým užaslým povzdechem: ,,Ach maličká, jaký to má všechno smysl...? Želva se k němu jen nonšalantně otočila zády, ani nepohla brvou a pokračovala v lenošení na slunci. Mladík upřeně hleděl ná záda malého tvora a na složité propletené vzory a plochy na želvím krunýři. A jak se tak díval, začalo se dít něco divného - čím déle se díval, tím více chápal podstatu své otázky. A tak se stalo, že se odevzdal tomuto okamžiku a celým svým srdcem hleděl na záda malé želvy. Pomalu, téměř nepostřehnutelně se všechno začalo pohybovat, rozplývat a mizet - nejdříve želva, pak vesmír a nakonec i muž samotný. Když o několik hodin později nabyl vědomí, želva byla pryč. Od té doby má lidstvo prostředek pochopení všech aspektů ve vesmírů. Byl objeven v propletených vzorcích na zádech obyčejné želvy - a časem se stal jedním z nejhlubších poznání, které kdy člověk zatím objevil. Stal se i-ťingem- Knihou proměn, která obsahuje tajemství 64 univerzálních vesmírných archetypů.



Každý člověk si jednoho dne položí stejnou otázku: Jaký to má všechno smysl? Hledání smyslu života a touha po jeho rozklíčování není náhodná, je doslova vetkána do naší DNA.



Mnozí z nás se pak ptají mnohem častěji. Jsou přitahování od jakživa k nejrůznějším záhadám a tajemstvím. Touží doslova přijít na kloub mystériu života. Velmi často jsou tito lidé nositelé brány 61, která je doslova branou do světa vnitřních krajin a mnoha otázek a ještě více otazníků. Jako brána do nejrůznějších mystérií života je spojena také příkladně s archetypem Mystika. Třebaže tuto bránu ve svém profilu nemám, mám bránu, která leží naproti. Energie daru 61 mě v pravidelných intervalech volá a ovlivňuje a mě baví se doslova nořit do této tajuplné energie, ještě hlouběji do své vnitřní krajiny. Dokud jsem neznala Human design, bylo mi záhadou, proč zrovna leden pro mě bývá tak intropesktivní a mnohdy náročný. Objevovalo se mnoho existenciálních otázek a snaha přijít tomu všemu na kloub. Vlastně mě ovládala stínová frekvence, protože to nebylo hravé a magické jako dnes, ale velmi náročné až nebezpečné. Sočasně mě to velmi přitahuje k lidem, kteří tento dar mají aktivovaný. Patří mezi ně moji nejblížší přátelé (mezi nimi má nejlepší kamarádka) a také můj současný přítel.


K archetypům se dá přistupovat z různých úrovní. Na jedné z nich s jejich vlivem nic nenaděláme, protože jsou tak hluboko v nevědomí, že k nim nemáme přístup, a na této úrovni v podsatě vládnou naší společnosti, potažmo nám osobně. V Human design se jedná o naše dary/brány na úrovni designu/těla/nevědomí. Na další urovni je tento tanec přístupný z prostor našeho podvědomí a ti, kteří se s ním dokáží vědomě propojit, mohou využívat jejich tvůrčí energie. S archetypy se potkáváme skrze sny, umění, hudbu, poezii, mytologii, pohádky, příběhy... A na každého různé archetypy mají různý vliv a různou moc. S archetypy se dá nakonec pracovat i vědomě, hrát si s nimi, rozjímat nad jejich významem, tvůrčím potenciálem, přínosem, propojovat se s nimi.



A brána 61, která by se dala označit jako takové božské dveře, nejen otevírá prostor pro introspekci, ale současně nás propojuje s univerzálními vesmírnými principy.



Veškeré archetypy v Human design nebo Genových klíčích existují na širokém spektru vědomí. Na „pozitivním“ konci spektra je brána 61 energií pro vnitřní pravdu.



Tato energie hluboce chápe, že znalosti a moudrost jsou dvě různé věci. Poznání se odehrává v mysli. Moudrost nastává, když jsou znalosti integrovány do těla.




Také ví, že Pravda je subjektivní a může žít jen s otevřeným srdcem a myslí. Na „negativním“ konci spektra je brána 61 energií pro pocit, že je pod tlakem odpovědět na tu největší otázku ze všech: Proč jsem tady? Snadno se ztratí nebo zahltí otázkou proč. Tato brána hluboce propojuje s mystikou a najrůznějšími ezoterickými systémy a praktikami. Je to brána, která otevíra dvěře k ,,Bohu", Univerzu, Vesmíru...


Posvátné dvěře se mohou otevřít každému, nositelé této energie však mohou např. pociťovat neustálý tlak chít pochopit záhadu života a odpověď, že je pro lidskou mysl nerozluštitelná, pro ně nemusí být zpravidla dostačující. Tento tlak je však více méně stínem mysli, nikoliv skutečným pochopením vnitřní pravdy. Může se pak stát, že nás tento tlak, nejistota, uvězní ve spárech nejůznějších ezoterických konceptů, které neškodí, dokud nejsou vnímány jako absolutní pravda.


Pravda je subjektivní. Nic nevíme jistě a je v pořádku nic nevědět. Jen blázen se může domvívat, že odhalil tajemství vesmíru. Jsme tu, abychom si hráli, experimentovali, sledovali, co s námi rezonuje a co naopak ne. Pokud něco nerezonuje, naučme se to nechat jít. A pokud ano, držme se toho zlehka, abychom to mohli nechat jít, jakmile se začně objevovat připoutanost nebo se naše představa začně hrouti.



Afirmace podporující dar 61:


Odevzdávám se božskému tajemství života.


Jsem připraven přijmout božskou inspiraci.


Pravda je subjektivní.



Život je mystérium a právě to ho dělá tak zajímavý, poutavý a dobrodružný.


Pokud toužíte po ještě hlubším pochopení, doporučuji si vyhledat tento genový klíč přímo v knize Genové klíče od Richarda Rudda.

Comments


image0 (1).jpeg

Děkuji, že jste se zde zastavili.

Vítejte v prostoru, který se věnuje moudrosti a pohledu na život z perspektivy Human design a Genových klíčů.

Buďme ve spojení

Děkuji ;)

  • Instagram
  • Facebook
  • Youtube
  • Threads
bottom of page